FANDOM

Protiánok Szerkesztés

Ötvenezer éve a protiánok voltak a galaxis egyetlen űrjáró lényei. Aztán egyszer csak, rendkívül gyorsan kihaltak. Már csak birodalmuk öröksége él tovább. Sokan úgy gondolják, hogy ők építették a tömegreléket, valamint a Fellegvárat, mely megannyi űrjáró fajnak segédkezett a felfedezéseik során.

Protián romok a galaxis számos bolygóján megtalálhatók. Bár korukhoz képest meglepően jó állapotban vannak, működő protián őstechnológiával még csak kevesen találkoztak. Az idő vasfoga, valamint több generációnyi fosztogató gondoskodott arról, hogy a legtöbb műemlék működésképtelenné váljon.

Néhányan úgy hiszik, hogy a protiánok beavatkoztak a fiatalabb fajok evolúciójába. Például a hannárok szülőbolygóján, a Kahjen tisztán látszanak az ősi protián jelenlét nyomai. A Marson felfedezett protián megfigyelőbázis hozzájárult az emberiség fejlődéstörténetét újragondoló, 'technokrata evolucionisták' mozgalmának létrejöttéhez. Ezek a csoportok úgy vélik, hogy az ősi civilizációk istenmítoszait összekeverjük a protiánok látogatásaival.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki