FANDOM

Kinetikus gátak ("pajzsok") Szerkesztés

A kinetikus gátak, melyeket egyszerűen csak 'pajzsoknak' neveznek, kivédik a legtöbb tömeggyorsítós fegyvert. Legyen a gát egy űrhajón, vagy egy katona páncélján, az alapelv ugyanaz marad.

A kinetikus gátak taszító tömeghatás-mezőket hoznak létre, melyekkel aztán beburkolják a páncélokat. Ezek a pajzsok biztonságosan visszaverik a gyorsan száguldó lövedékeket. A katonáknak vigyázniuk kell, mert bár kivédik a töltényeket a pajzsok, ám attól még elég nagy erőhatás érheti őket ahhoz, hogy kifusson a lábuk alól a talaj.

A pajzsot alkotó kinetikus gátak nem védenek a magas és alacsony hőmérséklet, a mérgek, vagy a sugárzás ellen.

Medigél Szerkesztés

A medigél egy általános , orvosok, mentőszemélyzet és katonák által használt gyógykenőcs, mely több hasznos alkalmazási területet egyesít: egyszerre látja el a helyi érzéstelenítést, a fertőtlenítést, és segíti elő a véralvadást. Amint felhelyezik, a gél szorosan összehúzza a húst, mindaddig, míg ultrahang hatásának nem teszik ki. Ellenáll a folyadékoknak - legfontosabb, hogy a vérnek is -, valamint a szennyeződéseknek és gázoknak.

A gél egy géntechnológiával létrehozott bioplazma, melyet a Sirta Alapítvány, egy földi orvostudomány-technológiai megavállalat fejlesztett ki. Jogilag a medigél megsérti a tanács géntechnológia-ellenes törvényét, de túl hasznosnak bizonyult eddig ahhoz, hogy tiltólistára tegyék.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki